Zasady zdrowego odżywiania – o czym musimy wiedzieć, zanim zaczniemy?

Zdrowe odżywianie jest modne! Od co najmniej kilkunastu lat istnieje niesłabnący trend związany z… dbaniem o siebie. Ludzie coraz chętniej i liczniej odwiedzają siłownię, w parkach i siłowniach zewnętrznych aż roi się od osób podejmujących aktywność fizyczną. Garnięcie się do poprawienia stanu własnego zdrowia jest czymś zdecydowanie godnym pochwały, a sięga nie tylko wspomnianych ćwiczeń, ale i chociażby diety. Ludzie chętniej kupują warzywa Warszawa, wiedząc o ich pozytywnym wpływie na organizm – podstawowym elementem diety stają się produkty “eko”. Jak jednak postawić na nie, aby przygoda z nimi nie była jednorazową, a trwała (a zarazem dawała korzyści) dłuższy czas?

Proste zasady zdrowego odżywiania “na długo”

Rzeczą podstawową już przy samym podchodzeniu do tematu zdrowego żywienia jest właściwy plan – nie możemy decydować się na radykalne zmiany i z dnia na dzień porzucać wszystkich nawyków, które towarzyszą nam od lat – to po prostu nie ma racji bytu i szans na powodzenie. Zamiast tego powinniśmy skłaniać się ku powolnemu wdrażaniu zmian, początkowo niewielkich, ale coraz bardziej znaczących. Pozbądźmy się jednego złego produktu w ciągu miesiąca, a na jego miejsce wprowadźmy jego zdrowy odpowiednik. Zadbajmy również o:

  • zdobycie jak największej ilości informacji – zdrowe odżywianie to przede wszystkim takie, które jest świadome – poczytajmy, zaopatrujmy się w sprawdzone informacje i starajmy się wdrożyć je do własnego życia;
  • znalezienie odpowiedniego sklepu – hipermarket nie zawsze jest odpowiedni do robienia zdrowych zakupów – w rytm małych kroków możemy od niego zacząć; wybierzmy się do “zdrowej” alejki i po prostu wybierzmy coś dla siebie!
  • wyeliminowanie zbędnych produktów – często jemy tylko po to, by jeść – z braku czasu czy chwilowego kaprysu; z tym nawykiem powinniśmy zerwać w pierwszej kolejności;
  • zmiana stylu życia – bardzo dobrze sprawić, by zmianie nawyków żywieniowych towarzyszyła też inna zmiana “na lepsze”, na przykład podjęcie się wykonywania jakiegoś sportu czy aktywności fizycznej.

Podsumowanie

W zdrowym odżywianiu najważniejsze nie jest to, aby na nie się zdecydować, ale aby uczynić z niego integralną część własnego życia i po prostu przestrzegać wszystkich założeń idących w parze z nim. Podchodząc więc do niego zadbajmy o to, aby nie rzucać się na głęboką wodę i stopniowo wprowadzać pewne mniejsze i większe zmiany do naszej diety – tylko wtedy nie narazimy się na swoisty “szok”, który jest częstym powodem powrotu do złych nawyków żywieniowych.

Jedzenie zdjęcie utworzone przez freepik - pl.freepik.com

Podstawowe zasady zdrowego odżywiania

Współcześnie coraz większe znaczenie ma to, jak bardzo dbamy o siebie. Jako że czasy zmuszają nas do życia w ciągłym biegu i nie oglądania się za siebie, ważne jest, aby w tym wszystkim nie zaniedbywać potrzeb własnego organizmu. Tak oto aktywności fizycznej szukamy zapisując się na siłownię, niezbędnych witamin i składników odżywczych dostarczamy sobie za pośrednictwem suplementów diety, a podczas siedzenia przy komputerze staramy się zachować odpowiednią posturę. Tak naprawdę jednak to wszystko nie jest w pełni wystarczalne – równie istotne okazuje się być sięganie po jak najzdrowszą dietę. Jak bowiem głosi popularne powiedzenie, “jesteśmy tym, co jemy”. Jest w nim zresztą mnóstwo prawdy.

Zdrowe odżywianie – podstawy, które musimy znać

Zabierając się za zdrowe odżywianie musimy wiedzieć jedno: nic nie dzieje się od razu. Tak, jak natychmiastowo po rozpoczęciu ćwiczeń na siłowni nie widzimy zmian w naszym ciele, tak i efekty spożywania zdrowej żywności mają “opóźniony zapłon”. Aby więc się nie zniechęcić, pamiętajmy o podstawach:

  • stosujmy metodę małych kroczków – nie rzucajmy się na głęboką wodę, gdyż bardzo szybko możemy się zniechęcić; zamiast tego lepiej jest powoli przemycać zdrowe produkty do własnej diety – w końcu zrozumiemy, że ich obecność w diecie dobrze wpływa na nasz organizm i stopniowo zaczniemy przestawiać się wyłącznie na ich stosowanie;
  • zaopatrujmy się tam, gdzie trzeba – kupując warzywa Warszawa (https://ranozebrano.pl/) często odwiedzamy hipermarkety, w których obok tychże warzyw w naszym koszyku pojawiają się dziesiątki innych, nie zawsze zdrowych, produktów; znajdźmy miejsce, w którym ich nie kupimy;
  • nie porzucajmy “niezdrowego” całkowicie – zbyt radykalne podejście do tematu zdrowego żywienia może doprowadzić do rezygnacji z tego modelu; jeśli wychodzimy gdzieś ze znajomymi, możemy sobie pozwolić na nutkę szaleństwa żywieniowego; ważne jednak, aby nie przynosić jej do domu;
  • czytajmy i edukujmy się – często nie wiemy, jakie produkty są zdrowe. Warto mieć takie informacje.

Podsumowanie

Choć zdrowe odżywianie jest pojęciem bardzo ogólnym, które potrafi odstraszyć nawet ludzi o bardzo silnej woli, tak naprawdę nie ma w tym niczego strasznego – wystarczy odpowiednio podejść do tego tematu, nie stawiając wszystkiego na jedną kartę, a zamiast tego powoli wdrażając do swojego życia zasady, które pozwolą nam jeść zdrowiej, a przede wszystkim bardziej świadomie. Rzecz bowiem w tym, by nie poddawać się rygorowi z przymusu czy rozumu, ale ze względu na efekty. A te pojawią się, jak będziemy to wszystko robić z głową.

Jedzenie zdjęcie utworzone przez freepik - pl.freepik.com

Warzywa – podstawa zdrowego odżywiania

“Jesteś tym, co jesz.” To przysłowie znane jest chyba wszystkim i stało się jednym z haseł kojarzonych z promowaniem zdrowego stylu odżywiania się. W istocie rzeczy jest ono rzeczywiście bardzo mądre i trafne. Wszystko to, co znajduje się w naszej diecie przekłada się na funkcjonowanie i kondycję naszego organizmu. Nasuwa się więc pytanie – co powinno się spożywać, aby zapewnić organizmowi wszystko, czego potrzebuje? Warzywa Warszawa to odpowiedź!

Ekologiczne warzywa

Warzywa powinny stanowić absolutną bazę w codziennym odżywianiu się. Można jeść je o każdej porze dnia, są niskokaloryczne, bogate w wiele mikroelementów takich jak witaminy i minerały, których potrzebuje każdy organizm do prawidłowej pracy.

Kiedyś termin “ekologiczne warzywa” nie był w zasadzie znany, gdyż wszystkie za takie uchodziły. Jednak w dzisiejszych czasach warzywa, które dostępne są na sklepowych półkach w sieciowych marketach mogą przynosić więcej szkody niż pożytku. Hodowane z wykorzystaniem chemicznych substancji od momentu ich zasadzenia aż do momentu spryskania połyskującym sprejem w sklepie nie są już tak zdrowe, jak kiedyś. Tutaj z pomocą przychodzą warzywa na naturalnych upraw.

Ekologicznie warzywa uprawia się z wykorzystaniem pierwotnych technik rolniczych, używa się jedynie naturalnych nawozów i nie ma tam miejsca na żadne chemiczne sztuczki! Dlatego ich spożywanie jest całkowicie bezpieczne. Aby warzywa mogły zyskać takie miano muszą posiadać specjalne certyfikaty, potwierdzające że pochodzą z naturalnych upraw.

Nie tylko zdrowie, ale także smak!

Ekologiczne warzywa może nie są tak piękne i ogromne, ale za to z pewnością są o wiele zdrowsze. Jednak oprócz tego należy zauważyć także, że kryje się w nich pełnia prawdziwego smaku! Naszpikowane chemią sklepowe warzywa często nie smakują nawet w połowie tak dobrze! Tracą swoje walory przez zanieczyszczanie ich szkodliwymi substancjami. Jednak nie trzeba tego znosić – warzywa z upraw ekologicznych wciąż dostarczają prawdziwego smaku. Wystarczy tylko po nie sięgnąć. 

Gdzie kupić ekologiczne warzywa?

Ekologiczne warzywa czasem pojawiają się w popularnych sieciowych marketach. Zwykle można znaleźć je na oddzielnej, niewielkiej półce zatytułowanej “warzywa bio”. Jednak ciekawą i o wiele bardziej rekomendowaną alternatywą dla takich zakupów są sklepy ze zdrową żywnością promujące naturalne i ekologiczne produkty od lokalnych producentów. Tam pewność naturalnego pochodzenia warzyw jest o wiele większa, a często i ich wybór może okazać się znacznie większy.

Jedzenie zdjęcie utworzone przez freepik - pl.freepik.com